V Dni Jakości Kształcenia na UJK
Written by Tomasz Chrząstek on 14 kwietnia 2019
W dniach 15-16 kwietnia odbędą się na naszym Uniwersytecie Dni Jakości Kształcenia. To wydarzenie jest organizowane już po raz piąty. Tegoroczne hasło przewodnie Dni Jakości Kształcenia to: „Mobilni, aktywni, kreatywni”.
W programie jest wiele ciekawych imprez naukowych i kulturalnych, które będą odbywać się na poziomie uczelnianym (15 kwietnia) oraz wydziałowym (16 kwietnia). Oferta wydziałowa jest bardzo bogata, warto więc zapoznać się z poniższym programem. W tegorocznych Dniach Jakości Kształcenia udział bierze także Radio Fraszka.
Program
Dni Jakości Kształcenia w UJK
15-16 kwietnia 2019 r.
Hasło przewodnie DJK w UJK 2019: „Mobilni, aktywni, kreatywni”
W ramach obchodów Dni Jakości Kształcenia w UJK planowane są następujące wydarzenia:
NA POZIOMIE UCZELNIANYM (15 kwietnia 2019 r.):
Koordynator Uczelniany DJK: Prorektor ds. studenckich i kształcenia: dr hab. Monika Szpringer, prof. UJK
CZĘŚĆ OFICJALNA:
Miejsce: Kielce, ul. Żeromskiego 5, sala senacka (1 piętro)
10.00-10.15 Otwarcie Dni Jakości Kształcenia /prowadzący: prof. dr hab. Jacek Semaniak, Rektor UJK/
10.15-10.30 Rozstrzygnięcie konkursu z zakresu promowania WSZJK
10.30-11.15 Wystąpienie Komendy Wojewódzkiej Policji nt. „Wyłącz brawurę, włącz myślenie”
11.15-12.00 Wystąpienie Uczelnianej Rady Samorządu Studentów nt. „Prawa i obowiązki studenta związane z jakością kształcenia” /prelegenci: Emilia Toporek, Patryk Celebański/
12.00-12.20 Wystąpienie Uczelnianej Rady Samorządu Doktorantów nt. „Doktoranci w obliczu zmian – warsztat informacyjny” /prelegenci: mgr Katarzyna Ostrowska, mgr Magdalena Lipka/
12.20-12.50 Wystąpienie przedstawicieli internetowego Radia Fraszka nt. „Jesteśmy z Wami już piąty rok” /prelegenci: Patryk Wójcik, Agata Kocaj oraz dr Tomasz Chrząstek/
IMPREZY TOWARZYSZĄCE:
10.00-13.00 Prezentacja prac uczestników piątej edycji konkursu w ramach promowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia /hol przed salą senacką/
NA POZIOMIE WYDZIAŁOWYM (16 kwietnia 2019 r.):
Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Koordynator Wydziałowy DJK: dr hab. n. hum. Grażyna Nowak-Starz, prof. UJK
Miejsce: Kielce, al. IX Wieków Kielc 19 A
Instytut Nauk Medycznych:
Zakład Mikrobiologii i Immunologii:
9.00-9.45 Wykład nt. „Niekonwencjonalne zastosowanie pasożytów w medycynie” /prowadzący: prof. zw. dr hab. n. med. Robert Bucki, dr Grzegorz Król; aula 0/13a/
Zakład Anatomii:
10.00-10.45 Wykład nt. „Tacy sami a jednak różni, czyli słów kilka o zmienności anatomicznej ludzkiego ciała” /prowadzący: prof. zw. dr hab. Tadeusz Kuder, mgr Grzegorz Wróbel; aula 0/13a
Instytut Zdrowia Publicznego:
11.00-12.00 Spotkania w pracowniach umiejętności w celu zapoznania z kształceniem praktycznym na kierunku Ratownictwo Medyczne /sale: A, B, 3, 4; budynek A/
11.00-12.00 Spotkania w pracowniach umiejętności w celu zapoznania z kształceniem praktycznym na kierunku Kosmetologia /sale: 6, 7, 10; budynek A/
Instytut Pielęgniarstwa i Położnictwa:
11.00-13.00 Wykład nt. „Transplantacja – fakty i mity” /prowadzący: mgr Wiesława Salata; sala 0/13a/
Instytut Fizjoterapii wraz ze Studium Wychowania Fizycznego i Sportu:
17.00-18.00 Zajęcia rekreacyjne fitness pod hasłem „Aktywni w sporcie” /prowadząca: mgr Justyna Kołodziejska; hala sportowa CRiS, ul. Świętokrzyska 21H/
Wydział Matematyczno-Przyrodniczy
Koordynator Wydziałowy DJK: dr Małgorzata Wysocka-Kunisz
Miejsce: Kielce, ul. Świętokrzyska 15
13.00-15.00 IV Wydziałowa konferencja kół naukowych nt. „Aktywni studenci, zadowoleni studenci” /osoba odpowiedzialna: dr Małgorzata Wysocka-Kunisz; aula, budynek G/
Instytut Biologii i Instytut Chemii:
9.00-9.45 „Wpływ `witaminy N` na Zespół Deficytu Natury” /prowadzący: dr Elżbieta Buchcic; sala 26, budynek A/
10.00-10.45 „Biologia, Nowa Biologia, Pseudobiologia – naukowcy, szarlatani i znachorzy w nauce XX i XXI wieku” /prowadzący: dr Łukasz Lechowicz; sala 26, budynek A/
Instytut Fizyki:
11.00-12.00 Seminarium dla studentów nt. „Motywacja a efekty uczenia” /prowadzący: dr Małgorzata Wysocka-Kunisz; sala 153, budynek A/
11.45-12.30 Seminarium dla studentów i pracowników nt. „Działalność Laboratorium Metod Rentgenowskich i Laboratorium Fizyki Powierzchni” /prowadzący dr Aldona Kubala-Kukuś; pokój 11, budynek A/
Instytut Geografii:
12.00-12.45 Prelekcja nt. „Stone Age – rzut oka na epokę kamienia łupanego. Rekonstrukcja wybranych stanowisk archeologicznych” /prowadzący: dr Marcin Frączek; sala 142, budynek A/
Katedra Ochrony i Kształtowania Środowiska:
12.00-12.30 „Jak zachować maksymalnie sprawny umysł?” /prowadzący: dr Małgorzata Strzyż; sala 407A, budynek A/
Wydział: Pedagogiczny i Artystyczny
Koordynator Wydziałowy DJK: dr Małgorzata Krawczyk-Blicharska, dr Anna Przygoda
Miejsce: Kielce, ul. Krakowska 11 lub ul. Podklasztorna 117 (ISP)
14.00-15.30 Seminarium nt. „Jakość kształcenia na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym” /prowadzący: przewodnicząca WKJK; prelegenci: władze WPiA, Kierownik UCWR, Koordynator WZOJK; aula CEART/
14.00-14.15 Wystąpienie nt. „Działania projakościowe na WPiA” /prowadzący: dr Małgorzata Krawczyk-Blicharska
14.15-14.40 Wystąpienie nt. „Rozwój naukowy pracowników WPiA (rok akademicki 2018/2019); – Ocena pracowników WPiA (rok akademicki 2018/2019); Wizja rozwoju Wydziału – wdrożenia Ustawy 2.0.” /prowadzący: dr hab. Sławomir Koziej, prof. UJK – Dziekan WPiA/
14.40-15.00 Wystąpienie nt. „Osiągnięcia naukowe studentów WPiA (rok akademicki 2018/2019); Rozwój Programu Erasmus + na WPiA w roku akademickim 2018/2019; Projekty realizowane na WPiA w roku akademickim 2018/2019 i 2019/2020” /prowadzący: dr Jacek Szkurłat – Prodziekana ds. studenckich i kształcenia WPiA/
15.00-15.20 Wystąpienie nt. „System wspierania studentów z niepełnosprawnością na WPiA” /prowadzący: dr Mirosław Rutkowski – Kierownik UCWiR/
15.20 -15.40 Wystąpienie nt. „Badania losów absolwentów UJK”/prowadząca: dr Justyna Miko-Giedyk – koordynator WZOJK/
15.40 -16.00 Wystąpienie Patryka Celebańskiego – Przewodniczącego WRSS WPiA nt. „Uczelniany savoir-vivre, czyli o komunikacji student – wykładowca”
16.00-16.15 Dyskusja. Zakończenie seminarium
Instytut Pedagogiki i Psychologii:
15-16.04.2019 Akcja charytatywna SKN SYNERGIA „AKCJA SUCZAWA” polegająca na zbiórce materiałów szkolnych dla dzieci mniejszości polskiej z Domu Polskiego w Suczawie prowadzonego przez Związek Polaków w Rumunii /Koordynator: dr Małgorzata Krawczyk-Blicharska, Krystian Łata, Dominika Stachowicz/
10.00-16.00 Wystawa nt.: „Pedagogika rodziny w obiektywie przyszłych pracowników socjalnych – Wykorzystanie innowacyjnych form w kształceniu” /osoba odpowiedzialna: dr hab. Paulina Forma, prof. UJK; CEART-hol/
8.30-10.00 Seminarium SKN SYNERGIA nt. „Różne oblicza starości”/koordynator: dr Małgorzata Krawczyk-Blicharska; sala 106/
11.00-15.00 III Edycja Ogólnopolskiego Konkursu „The Voice of Rap” /organizatorzy: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Pedagogiki i Psychologii, Ośrodek Nauki i Kultury Studenckiej, Fundacja Restart, ZPE – Skarżysko-Kamienna, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Zawichoście /koordynator: dr Renata Miszczuk; ONiKS, ul. Śląska 15/
11.15-12.30 Wykład otwarty nt. „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”/koordynator: dr Edyta Wiszniewska, dr Katarzyna Potaczała; prowadzący: Krzysztof Ostafiński; sala 106/
12.45-14.00 Wykład otwarty nt. „Korzystanie z informacji gospodarczych przewagą konkurencyjną firm” /koordynator: dr Edyta Wiszniewska, dr Katarzyna Potaczała; prowadzący: Krzysztof Ostafiński; sala 106/
15.30-16.30 Spotkanie z psychologiem transportu. Prezentacja aparatów psychologicznych wykorzystywanych w badaniu kierowców /prowadzący: dr Adrian Kurcbart; sala 306
16.00-17.00 Wykład otwarty nt. „Pracownik socjalny – zawód przyszłość”/prowadzący: dr Jacek Szkurłat; sala 106/
16.00-17.00 Wykład otwarty nt. „Oczekiwania pracowników wobec pracodawców. Kieleccy pracodawczy w oczach bezrobotnych i poszukujących pracy” /prowadzący: mgr Zbigniew Brzeziński, dr Małgorzata Krawczyk-Blicharska; sala 114/
16.00-17.00 Socjalne spotkania z dokumentem (pokaz filmów dokumentalnych) /koordynator: dr Andrzej Kościołek, dr Anna Przygoda; aula CEART/
Instytut Edukacji Szkolnej:
10.00-11.30 Warsztaty biblioterapeutyczne (pokazowe) z udziałem dzieci przedszkolnych nt. „Gdy myszka zostaje aktorką, to …” /prowadzący: dr Agnieszka Miernik wraz ze studentami EWiP; CEART A/
13.15-14.30 Warsztat dla studentów kierunku: Pedagogika nt. „Nowoczesne technologie w edukacji wczesnoszkolnej – kreatywne zastosowanie tablicy interaktywnej” /prowadzący: dr Izabela Jaros wraz ze studentami EWiP z nauczaniem języka angielskiego; CEART A/
10.00-11.30 Wykład popularnonaukowy dla dzieci 6-letnich nt. „Multimedialne wykopaliska” /prowadzący: dr hab. Sławomir Koziej, prof. UJK; CEART A/
12.00-14.00 Warsztat dla studentów nt. „Pozytywni Logiczni Aktywni”/prowadzący: dr Beata Bugajska-Jaszczołt, dr Magdalena Lelonek, dr Agnieszka Przychodni; CEART – korytarz/
Instytut Sztuk Pięknych:
9.00-14.00 Dzień Otwarty Instytutu Sztuk Pięknych /koordynator: dr Maciej Zdanowicz; miejsce: ISP, ul. Podklasztorna 117/
9.00-10.00 Prezentacja nt. „Sztuka Instytutu Sztuk Pięknych”. Promocja oferty dydaktycznej, dorobku artystycznego i projektowego studentów ISP. Zwiedzanie pracowni malarskich, rysunkowych, graficznych, rzeźbiarskich, projektowych, fotograficznych, wystaw prac studenckich i ekspozycji w instytutowych galeriach sztuki /koordynator: dr Maciej Zdanowicz; miejsce: ISP, ul. Podklasztorna 117/
10.00-13.00 Warsztaty artystyczne nt. „Grafika warsztatowa: techniki druku i unikatowe techniki artystyczne stosowane w tym obszarze; Grafika cyfrowa: techniki i technologie cyfrowe stosowane w grafice, tworzenie rysunków z wykorzystaniem tabletów graficznych; Warsztaty wikliniarskie; Otwarte zajęcia w pracowni rysunku: studium postaci ludzkiej, studium portretowe.
Warsztaty realizowane będą dwukrotnie w sesjach 1,5-godzinnych (I sesja: 10.00-11.30, II sesja: 11.30-13.00).
13.30-15.30 Warsztaty dla nauczycieli akademickich z wykorzystaniem współczesnych technik i technologii plastycznych, form aktywizujących działania twórcze /koordynator: dr Maciej Zdanowicz; miejsce: ISP, ul. Podklasztorna 117/
Instytut Edukacji Muzycznej:
11.00-12.30 Warsztaty chóralne /prowadzący: dr hab. Ewa Robak, prof. UJK, mgr Teresa Romańska; CEART B/
Wydział Prawa, Administracji i Zarządzania:
Koordynator Wydziałowy DJK: dr Magdalena Molendowska
Miejsce: Kielce, ul. Świętokrzyska 21, aula 0/14 CPiB
10.00-10.30 Prezentacja systemu jakości kształcenia na WPAiZ; spotkanie z Wydziałową Komisją ds. Jakości Kształcenia /opiekun spotkania: dr Magdalena Molendowska/
10.30-11.00 Wystąpienie Wydziałowej Rady Samorządu Studenckiego /opiekun spotkania: Emilia Toporek – Wiceprzewodnicząca Wydziałowej Rady Samorządu Studentów/
11.00-12.00 Instytut Polityki Międzynarodowej i Bezpieczeństwa – „Aktywność i kreatywność studentów w ramach kół naukowych” /opiekunowie spotkania: dr Tomasz Gajewski, dr Adrian Mitręga/
12.00-13.00 Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji – „Idea samorozwoju w kontekście działalności koła naukowego” – prezentacja kół naukowych: Koło Naukowe KONCEPT, Koło naukowe nauk penalnych i penitencjarystyki, Koło naukowe studentów prawa /opiekun spotkania: dr Joanna Rogalska/
13.00-13.30 Instytut Zarządzania – prezentacja i dyskusja nt. „Antyplagiat nie taki straszny” /opiekun spotkania: dr Jerzy Zamojski/
13.30-14.00 Instytut Zarządzania – prezentacja aktywności kół naukowych: „SKN Aktywator” /opiekun spotkania: mgr Agnieszka Rozwadowska/, „SKN Lider” /opiekun spotkania: mgr Paulina Kozieł/
Wydział Humanistyczny:
Koordynator Wydziałowy DJK: dr hab. Alicja Gałczyńska prof. UJK
Miejsce: Kielce, ul. Świętokrzyska 21D (CJO)
Samorząd Studentów:
11.30-13.00 Prezentacja Samorządu Studentów WH nt. „Uczelniany savoir-vivre” /prowadzący: Aleksandra Zebrzowska/
Instytut Dziennikarstwa i Informacji:
13.15 – 14.45 Warsztaty nt. „Desing Thinking” /prowadzący: pracownik Kieleckiego Parku Technologicznego); sala 118/
Wydział Filologiczno-Historyczny
Koordynator Wydziałowy DJK: dr hab. Pelagia Bojko
Miejsce: Piotrków Trybunalski, ul. Słowackiego 118, budynek B, s. 22a
Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych:
10.00-11.00 Wykład nt. „Aktywność Studentów WFH UJK w Filii w Piotrkowie Trybunalskim”. Działające kiedyś i dziś grupy aktywności studenckiej. Udział Studentów w pracach naukowych i pozanaukowych Wydziału /prowadzący: studenci, reprezentanci kierunków WFH: historia – Sylwia Purgał i Martyna Gładysz; filologia – Dominika Kudyba; administracja – Katarzyna Karlińska/
11.15-12.00 Prezentacja nt. „Aktywność studentów i uniwersyteckie koła zainteresowań w Turcji” /prowadzący: studenci goszczący na WFH w ramach programu ERASMUS+; opiekun: mgr Iwona Puściań/
12.15-13.00 Ogłoszenie wyników V edycji konkursu projakościowego organizowanego na poziomie WFH: Jakość – budujmy ją razem.
Prezentacja zwycięskiej pracy konkursowej, wręczenie nagród i dyplomów laureatom konkursu /prowadzący: przewodnicząca WKJK dr hab. Pelagia Bojko/
13.00-13.30 Loteria promująca ankietyzację /dla studentów biorących udział w ankietyzacji/. Podsumowanie DJK /prowadzący: przewodnicząca WKJK dr hab. Pelagia Bojko/
Wydział Nauk Społecznych
Koordynator Wydziałowy DJK: dr Olga Zamecka-Zalas, dr Jacek Jarczyński
Miejsce: Piotrków Trybunalski, ul. Słowackiego 114/118, budynek A
9.15-9.30 Powitanie uczestników Dni Jakości Kształcenia /Dziekan WNS – prof. zw. dr hab. Andrzej Felchner, Koordynator Wydziałowy DJK – dr Olga Zamecka-Zalas/
Katedra Bezpieczeństwa Narodowego:
9.30-9.50 Wykład ekspercki nt. „Aktywność, a bezpieczeństwo: przypadek kolizji drogowej z udziałem osób pieszych z perspektywy funkcjonariusza Policji, prawnika i ratownika medycznego” /prowadzący: Andrzej Kędzierski oraz Kinga Drozdek, Natalia Bluszcz, Magdalena Bednarek, Aleksandra Jachimowska; sala 45/
Katedra Ekonomii i Zarządzania:
9.50-10.10 Wykład nt. „Dylematy współczesnych ubezpieczeń” /prowadzący/prowadzący: prof. zw. dr hab. Stanisław Wieteska; sala: 45/
Samorząd Studencki:
10.10-10.30 Referat nt. „Czas wolny dzieci i młodzieży dawniej i dziś”/prowadzący: Weronika Bagińska; sala 45/
10.30-11.00 Zajęcia sportowe dla studentów /prowadzący: Monika Podkowińska; sala gimnastyczna/
Instytut Nauk Pedagogicznych:
11.00-12.30 Konsultacje zawodoznawcze nt. „Edukacja, lokalny rynek pracy, rozwój-obszary wsparcia i aktywizacji studentów przez Akademickie Biuro Karier Synergia w Filii UJK w Piotrkowie Trybunalskim” /prowadzący: dr Maria Szymańska; sala 318/
Międzywydziałowe Studium Języków Obcych:
12.30-12.45 Wykład nt. „Mobilne i internetowe narzędzia do nauki języków obcych”/pracownicy SJO; sala 45
Wydział Zamiejscowy w Sandomierzu
Koordynator Wydziałowy DJK: dr Anna Gilarek
Miejsce: Sandomierz, ul. Schinzla 13a
Zajęcia warsztatowe – sala nr 7
9.00-9.45 Wykład-warsztat nt. „Jak wykorzystać stres jako narzędzie?”/prowadzący: dr Małgorzata Makowska-Brzychczyk
9.50-11.00 Warsztaty językowe nt. „Język angielski biletem wstępu do poznania świata” /prowadzący: dr Małgorzata Górecka-Smolińska i studenci filologii angielskiej/
11.05-12.35 Warsztat nt. „Learning styles vs. Learning strategies” /prowadzący: dr Anna Bąk-Średnicka i mgr Marzena Miękina/
12.40-14.10 Warsztat nt. „Academic English vs General English” /prowadzący: dr Łukasz Furtak/
Wykłady – sala nr 14
9.00-9.45 „Sterydy anaboliczne – co to jest, jak działa, dlaczego szkodzi zdrowiu” /prowadzący: dr Paweł Helon/
9.50-10.30 „Jak mózg czyta książki?” /prowadzący: dr Małgorzata Makowska-Brzychczyk/
10.35-11.20 „Nawyk bycia sobą” (wykład interaktywny) /prowadzący: dr Małgorzata Makowska-Brzychczyk/
11.25-12.05 „Substancje naturalne pomocne w usprawnianiu procesów uczenia się oraz zapamiętywania” /prowadzący: dr Wojciech Koch/
12.10-13.10 „Najciekawsze zabytki w okolicy Sandomierza” /prowadzący: dr inż. Zbigniew Nagórny/
13.15-14.10 „Energetyka jądrowa – perspektywy rozwoju w Polsce i na Świecie” /prowadzący: dr Robert Podsiadły/
Warsztaty komputerowe – sala nr 6
10.00-11.00 „Warsztaty z projektowania komputerowego” /prowadzący: dr Wojciech Iwanicki/
11.00-12.00 „Skanowanie przedmiotów w 3D, programy służące do projektowania 3D, zastosowanie druku 3D” /prowadzący: dr inż. Ireneusz Musiałek/
Pokaz kosmetologiczny – sala nr 4
12.00-12.45 „Zabieg pielęgnacyjny cery męskiej”, pokaz kosmetologiczny połączony z prezentacją multimedialną /prowadzący: mgr Joanna Zając i mgr Karolina Sałagan/