Studenci IMDiKS UJK poznali świat marketingu z Ewą Opach z IAB Polska
Written by Julita Gawęcka on 22 października 2025
Jak wygląda współczesna branża komunikacji marketingowej? Jakie kompetencje są dziś kluczem do sukcesu? O tym wszystkim studenci Wydziału Humanistycznego dowiedzieli się od Ewy Opach, ekspertki IAB Polska i specjalistki w dziedzinie edukacji marketingowej.
Spotkanie z ekspertem od marketingu
Siedemnasty panel w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, zorganizowany przez Zbigniewa Brzezińskiego odbył się 22 października w Instytucie Mediów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK. Poświęcony był mediom i komunikacji. Gościem była Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji w IAB Polska, która od lat kieruje programem DIMAQ, rozwijając kompetencje specjalistów digital marketingu.
IAB Polska
IAB (Interactive Advertising Bureau) to część międzynarodowej sieci, która wspiera rozwój reklamy internetowej i dba o jej standardy. Prowadzi różne projekty edukacyjne, raporty i certyfikacje, które pomagają zarówno profesjonalistom, jak i osobom które chcą zrozumieć czym jest marketing.
Rozwój marketingu
Podczas spotkania podkreślono, że marketing to aktualnie dynamicznie rozwijający się sektor łączący technologię i kreatywność. Obok copywriterów i strategów równie ważni są analitycy danych, programiści czy specjaliści od sztucznej inteligencji. Coraz większą rolę zaczyna odgrywać AI w tworzeniu kampanii reklamowych.
Pożądane cechy
Ewa Opach podkreśliła, że pożądane w tej branży są takie cechy jak:
- kreatywność i innowacyjność,
- znajomość nowych technologii
- elastyczność i umiejętność pracy w zespole
- gotowość do ciągłego uczenia się.
Zwróciła również uwagę na to, że branża marketingowa zmienia się tak szybko, że najważniejszą kompetencją staje się umiejętność nadążania za zmianami.
Szansa dla młodych
Spotkanie pokazało, że marketing oferuje wiele możliwości zawodowych dla studentów. Dlatego warto śledzić działania IAB Polska, rozwijać swoje zdolności i otwierać się na nowe rzeczy, które już dziś definiują przyszłość rynku mediów i reklamy.
Fraszka